11 March 2011

Muka Bertompok


2 minggu lepas masa aku demam teruk, kulit muka aku menggelupas tau, dia bukan menggelupas semua tapi dekat certain-certain spot. menggelupas dia tu, macam kita bubuh gam dekat muka lepastu bila gam tu kering macam ada kepingan putih yang boleh kupis kupis tu, kau paham tak aku cerita ni?





lepas aku kupis tu kan, dia macam okey je. tapi lepastu baru aku perasan muka aku jadi bertompok-tompok putih dekat tempat yang dah dikupis tu. yelah kaler kulit aku ni takdelah cerah pun, macam asli-asli sikit so perbezaan warna tu macam jelas sangat. macam penyakit panau, kau paham?




sekarang aku tengah pikir macam mana nak hilangkan kesan tompok-tompok ni semua, nak bubuh concealer ke, nak comor krim ke, telan pil ke, ape? kalau ada idea bolehla share dengan aku. sebab aku rasa takbest la, rasa diri aku macam panau gila. 







7 comments:

Lemangcute Comel Yang Dilindungi said...

itik beli lah krim naturactor..power siot krim tu..lemang suka pakai.. macam artis jer rasa bila dah pakai..:) ce tengok kat fb..ramai yang jual..

:: cikNuurul :: said...

sian itik,.tp CN xtau nk sggest ape,.huhu,.

amira faqihah said...

lame2 hilang kot :)

Faiz Tapit said...

letak cuka campur ngn obat gigi...
kompem bersih... hahaha

WZulhilmi said...

ak tak tau nk suruh buat apa..

nohoho =) said...

tambah kan lg tompok-tompok supaye boleh menutupi tompok-tompok yang lain...haha...gurau je

Unknown said...

takpayah buat ape2. nanti hilang sendiri.

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE