16 December 2010

Sunburn yang Penuh Kesenian



cuaca panas betul sekarang eh? senang-senang je boleh dapat sunburn. contoh paling dekat, aku sendiri. seminggu dua lepas aku memang terdedah gilalah dengan kepanasan matahari. sunblock ada bukannye nak pakai. alasan? AH MALAS NAK MELECEH-LECEH TEMPEK SUNBLOCK. kalau pakai pun, dia punya kadar ketebalan yang diapplykan dekat muka nipis sangattt, mengalahkan ketebalan kulit bawang. jadi jangan harapla nak terlindung daripada sinaran matahari ke ape kan. 


first day kerja;


warna kulit aku kuning-kuning macam buah langsat. aku pergi kerja pakai tshirt dengan inner kaler putih. biasanya aku aku akan sinsing lengan inner tu sikit supaya lagi mudah nak bergerak, konon produktif abes dah tu. 





last day kerja;


aku perasan kulit muka dengan kulit tangan aku dah gelap abes dah. nak cerahkan balik susah jugak neh. agak-agak kalau pakai Fair & Lovely tu maunya 28 hari baru boleh kembali kepada warna kulit asal. itu pun kalau boleh kembali. kalau tak kembali ?





hari ni;

aku perasan bahagian sunburn tu jadi sangat, sangat obvious. macam ni:

 


sekian, terima kasih. takde benda nak cakap pun. 


8 comments:

Liyana Lunia said...

WKAKAKAKA :B ciannye awkk wuuu

Nurul Marikan said...

huhuhu sabar jer la erk.. comeylnye katun.. huhuh

Ain Zulaikha said...

hehehe, skrg kan musim panas, senang je nak kena sunburn, lagi2 kalau kulit kita sensitif dengan matahari.. hehe tak pe lama2 boleh putih balik..

Hanisah Safian said...

HAHAHAHHAHA comel je! :)

Connecting With My Own Soul said...

hehe. comel! xpe. hitam sikit. nanti putih balik la tu. :)

Nadia Mashuri said...

cute la kartun tuh..
singgah la blog baru saya yer..
=)

WZulhilmi said...

gelapnya kulit! LOL! apa kata ko kikis dgn kertas pasir? insayallah berkesan..

Mrs Nurul said...

HEHEHE BERSALIN KULIT CAM ULARRR

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE